Friday, October 1, 2010

bermain dengan tanah liat

satu je nak kata, perghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.


apesal ?


ok, final project for FND101, buat, err, something that looks like sculpture. aku sebenarnya agak lemah membuat benda - benda abstrak sebegini. imagination pun semakin hari semakin berkurangan, tak tahu mana nak korek dan buru imaginasi yang hilang tu.


lecturer dah bagi penerangan tentang mcm mana nak bua arca tu, aku faham. tapiiiiiiiiiiiiiii, faham je tak cukup. perlukan imaginasi tinggi utk buat bendalah tu. perlukan minat yang tinggi, rujukan yang mencukupi malah terlebih - lebih untuk mendapat markah diluar jangkaan. *harapan lahh aku nak dpt high marks utk arca >,<


mari Google siapa artis sculpture. err, connection agak lembap. yang aku jumpa, Jim Sanborn, Lundin Kudo dan mungkin Michaelangelo yang aku kenal semasa belajar VCL105. best juga main eksplor - eksplor ni. HAHA


prosesnya ? first things first aku kena cari subject matter. subject matter aku buah belimbing. pheww, ada sorang dh dlm clss aku buat belimbing juga. apa blh buat ? tu je aku jumpa kat bandar U tu. nanti laa ada masa aku cari lain. basic process cari sculpture artist reference. lepas tu buat analitical drawing. then lukis 10 semi-abstract. err, kena terror bermain dengan clay. actually aku tak paham sangat apa en idan cakap. aku nak sedapkan hati dia je dgn menunjukkan muka paham. huahua. mesti dia kecewa dengan murid dia yg nakal gila ni. sorry laa encik. hehe


benda tu kena buat dengan, err, gabus tak silap aku. dibeli RM18 dari encik idan. aku tak tahu sepatah harammmm mcm mana nak buat guna kabus tu. entah apalah hasilnya nanti. pasti dapat markah rendah lagi dari lects. kena refer encik hazrul ah mcm ni. haha. ini final project. aku harap sekali dalam hidup aku pada kali ni aku buat dengan sangat berjaya. ewahhh demand tinggi.


err, hope aku berjaya buat dengan jayanya.

No comments:

Post a Comment