Tuesday, October 12, 2010

hampir tamat semester

sedar tak sedar, aku hampir tamat satu semester. seriously I don't feel like eighteen. I don't feel like I almost finish one semester. It's just tooooo fast. cakap pasal tamat semester, sebelum tamat, pasti ada final exam. dan itu paling mencabar. paling best bagi sesetengah budak skema yang pastinya bukan aku. this will be my first final examination. aku tak rasa yang aku dah bersedia. haha. sebagai budak art and design, assignments adalah segala - galanya. carry mark banyak woo. final exam ada 4 paper je, itu paling harus di-skor. harap semuanya molek sahaja.


kat UiTM kalau tak datang kuliah 3 kali, amaran dikeluarkan. setakat ni aku rasa takde poteng, KOT. oleh kerana hampir tamat satu semester, maka orang licik pandai macam aku ni akan gunakan 3 hari itu untuk tidak hadir ke kuliah pada saat - saat akhir. hehe. ni lecturer aku yang ajar. err sebenarnya, aku tak buat pun semua tu. aku rasa sayang kalau tak datang. dah nak habis sem, nanti tak dapat spend time dengan lecturer and classmates. kau nak ponteng, terpulang. tapi aku tak nak ikut. hoho.


hampir tamat semester, siapa ada kamera ? on position, cheeeeseeee ! pada masa inilah kita akan tembak - tembak gambar, bikin kenangan. siapa ada DSLR memang heaven. memang rugi kalau tak diambil atau dirakam sesuatu kenangan tu. bagi aku, selain lukisan yang merupakan maruah, foto adalah nyawa. dua ini amat penting bagi aku. even aku tak bagus, haha. but I can feel the importance.


bangun weyhhh, bangun. baca buku. siapa yang semesternya hampir tamat, tahniah dan selamat maju jaya aku ucapkan. buat yang terbaik untuk segalanya. golongan yang masih tersangkut macam aku ni, first final exam plak. adehh. boleh ke dekan ni ? haha. mcm harapan je. ok at least you try. don't just give a words, do it.


hampir tamat semester, ass-ignments berlambak - lambak. sangat. sungguh. sampai tak larat. sampai err, sampai hati. bila assignments mula bertambah di akhir semester, penyakit malas mula menguasai diri. malas, malas lagi dan bertangguh. jangan ! sayanglah peluang belajar kau tu.


this will be my tougher times since I was never been to this level before. SPM aku memain. haha. main mercun dekat dewan periksa dan baling pemadam kat pengawas peperiksaan sebab bengang dia tak kasi meniru. kedengaran gangster tapi tu tak betul sebab aku tak seberani tu.


Ya Allah, give me a guidance to face the final examination. I need You.


kepada Diyanah Rodzi yang kini sedang menggila di matrikulasi perak, sila study ye sebab final exam kau 18hb oktober dimana time tu aku sedang goyang kaki sambil online. eh tak boleh ! baca buku. ok2 silap. sorry. semoga berjaya ye kawan :)


aku rasa puas. hampir tamat satu semester di UiTM Seri Iskandar, Perak. sampai hari ni aku masih belum percaya yang aku ni student U. harap aku tak sia - siakan peluang belajar aku. even ada pahitnya berada disini, kena percaya bahawa setiap apa yang berlaku tu ada hikmahnya sendiri. sekian dari prof. dr. zakiah. haha.


happy finishing semesters :)


nota kecil : beradanya aku di U membuatkan aku makin melupakan jantan tak guna tu. that's hikmah !

No comments:

Post a Comment