Sunday, October 2, 2011

cita-cita

banyak aku tak achieve lagi dalam hidup. aku ada list-kan semua yang aku nak buat sepanjang hidup ni. semua kemahuan aku berjumlah 244 setakat ni. orang gila je sanggup buat details macam ni. HAHA. kadang-kadang, aku rasa aku hidup takde makna. so, aku buatlah list supaya kehidupan aku nampak lebih jelas skit, tentang apa yang aku nak achieve. bila aku tak dapat, benda tu akan buat aku terfikir balik kenapa, bagaimana dan bila. at least I got something to do and to think about.



aku ada plan sesuatu, tapi aku takut nak cakap dengan mak. nanti mesti mak nangis. nak tengok mak nangis lagi tak sanggup. sumpah aku dalam dilema sekarang ni.



dunia ni dah tak lama. rasanya dari 244 list kemahuan aku, dah boleh pangkah kemahuan-2 yang bersifat keduniaan. semakin hari semakin dekat langkah kita untuk menuju Tuhan, tanpa kita sedari. makan rohani sangatlah tak cukup. aku cuma berharap aku dapat cukupkan amal ibadat dan jaga mak aku sebaik mungkin.

No comments:

Post a Comment