Wednesday, July 21, 2010

bad habit

assignment, assignment and assignment. haishhh. banyaknyaaaa assignment. banyak sangatttt. habis je class, lecturer pasti tinggalkan assignment untuk kami. kadang - kadang, aku mengalah, letih. ini akibat dari kemalasan aku semasa sekolah menengah dulu. even gua pengawas, haha. kerja rumah tak payah cakap lah kan. main kejar - kejar dengan cikgu mahani tu memang tak asing lagi. bila dia check meja number 1, aku lari meja number 2, bila check meja number 2 gua lari ke meja number 3 dan begitulah seterusnya. dan aku juga selalu poteng kelas kimia. hoho. add math tu progression je aku faham. yang lain, SUMPAH tak faham. huhu. buku - buku gua tak pernah sampai ke muka surat akhir. kali terkahir gua habiskan latihan sampai satu buku adalah pada tahun 2006 dimana ketika itu gua sangat sukakan teknik pengajaran cikgu haryati binti che lah. dia mengajar BM je pun. tapi gua murid kebanggaan beliau tau. beliau suka puji karangan gua yang jiwang - jiwang tu. kehkeh.




hmm. bila dah masuk U ni, aku jadi. haishhhhh. susah beb. dah lah gua tak kenal orang kat sini. gua sememangnya perlukan seseorang yang boleh bantu gua dan ajar gua selok belok kehidupan di U ni. kalaulah adaaa, gua bersyukur sangat.




bad habit gua, gua sangat addict dengan facebook. gua ada sebut 'sangat' tak tadi ? yaa, gua maksudkan itu. boleh dikatakan 24 jam gua menghadap facebook. takde BF takpe, tapi gua tak blh hidup takde FB. bajet tak ayat ? hihi. hmm. macam mana gua nak prevent bad habit ni pun gua tak tahu. susah beb. gua pernah juga berazam tak nak buka FB beberapa hari. aisehh, tak sampai setengah hari, gua dah 'buka puasa'. mak gua pun heran dengan gua. takpelah mama, saya kan anak mamaaaa :)
hoho.




gua add lecturer dalam facebook tapi tak pernah tanya pasal assignment. bahaya juga kalau aku online FB dalam class, mau tak mati kalau di-detect lecturer kan ? macam yang berlaku di sekolah menengah dululahh. pandai sangatt, online FB guna wifi sekolah dan di-detect oleh cikgu disiplin yang kebetulan sedang online ketika itu. huhu. pengajaran, kalau tak nak kantoi, jangan add staff tempat kauorang belajar. ini tips berguna dari aku. hihi. aishh, cakap pasal sekolah menengah laa pula. err, serious. gua rindukan sekolah =,=''




hmm. apapun, gua kena cari jalan untuk gua berdiri atas kaki sendiri. gua kena siapkan semua assignment. gua bukan budak sekolah lagi, gua budak U. gua kena stay up sampai pagi buat kerja, untuk puaskan hati lecturer. insya'Allah, doakan yang terbaik buat gua. harap gua tak terkeluar dari landasan yang sepatutnya sebagai seorang mahasiswi. gua nak berjaya. err, siapa tak nak berjaya kan ? hmm. gua agak suka procrastinating. dan gua sedang dalam perjalanan untuk mengubah itu. tu memang penyakit berbahaya dohh. konpem lu kena tendang dgn lecturer kalau asyik procrastinate.




itu sahaja kott, tetiba gua insaf, gua nak pi sambung kerja VRD. nanti encik shahidan marah pula. ayat gua macam bajet je. gua rasa malaslah pulaaa. hehe. tetttt ! tak , tak. gua akan buat. sabar. gua datang ni. yaw sin chiiiii. byeeeee :)

No comments:

Post a Comment